marți, 18 septembrie 2012

Am incercat sa gasesc cuvinte frumoase pentru deschiderea acestui blog, dar nu am reusit. Asa ca voi spune doar atat: CUVINTELE NU ISI AU ROSTUL (si nu ma refer la ceea ce pot sa fac eu, ci la ceea ce se poate face cu niste simple foi de hartie, cu ajutorul tehnicii origami)
Asadar...

Morning Glory:



Am inceput cu aceasta kusudama, caci e preferata mea din toate timpurile (ma refer atat la model- Morning Glory, cat si la culori), am realizat-o in cele mai multe exemplare, am combinat-o cu diferite margelute si alte accesorii. (Termenul de kusudama este folosit în origami pentru a desemna acele modele care se realizează prin lipirea mai multor unităţi identice, rezultând o forma sferică. Numele provine din cuvintele japoneze kusuri - medicină şi tama - minge. Este originara din China, si a fost introdusa in Japonia in perioada Heian ,794 a.d. - 1192 a.d.).

Dar si in alte culori:


























Iar prima mea kusudama:

Pana la un anumit punct, fiecare model pe care il realizasem avea o poveste (este si cazul celor de mai sus). Dar fiind atat de multe, voi sari peste povestile lor si va voi arata in ce se pot transforma niste coli de hartie. De ceva timp, realizez kusudame fara sa am un motiv anume sau o persoana care sa ma inspire (ma refer la persoane pentru care as face aceste kusudame), ci pur si simplu sa le admir sau sa ma bucur de combinatii noi, sa incerc sa fac ce au facut si altii, sa ma relaxez facandu-le sau chiar sa vad daca unele culori merg sau nu cu altele. Chiar daca unele obiecte nu sunt spectaculoase, nu atrag atentia sau, din contra, sunt prea "ochioase" si culorile nu se potrivesc, eu ma bucur de fiecare, caci de fiecare data, dintr-o banala hartie se obtine ceva unic.

Infiny:







Dinara:






Hana no Kusudama:







Tem Tem Temari:








Ari Jigoku Kaaru: 

Aceasta este cea mai mare kusudama pe care am realizat-o vreodata, si aceasta datorita unei persoane de pe forumul de orogami (Multumesc, tuborg!), care m-a provocat sa fac un model din muuulte piese si l-am facut pe acesta, din 360. Anul acesta, am trimis acest model la Muzeul Grigore Antipa, unde am participat cu modele alaturi de alti origamisti la o expozitie de origami.


Ari Jigoku Kaaru din 90 de module:





Din 30 de module:





Acest model l-am folosit foarte mult la Craciunul trecut, ca ornament pentru brad si a avut mare succes, multe le-am daruit, multe le-am vandut (da, vandut! Nu sunt impotriva comercializarii acestor obiecte, ci din contra. Eu le fac din pasiune, si chiar daca nu as vinde niciodata nimic, tot le-as face, insa mi se pare ca daca au un pret, uneori sunt mai apreciate, parca le creste valoarea artistica. Aceasta e parerea mea). Si iata ce a iesit:






Bubble Drop:



Folosit la Martisor:




Layered Passion Flower Ball:





Venus:

Si cu acest micut model (cel mai mic proportional cu numarul de module folosit) am participat la expozitia de origami de la Muzeul Grigore Antipa

Acestuia i-am atasat o luna, desi mica, caci Venus e intotdeauna aproape de Luna


Strong Package:




Spring:











Tornillo:







Pe langa kusudame, imi face placere sa realizez si alte tipuri de obiecte (cutii, martisoare, felicitari, ornamente, etc), plecand atat de la origami, cat si de la tehnica rularii hartiei, adica quilling, obiecte pe care le voi prezenta in alte articole.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu